STATUT
Zarządu Nieruchomości Województwa Łódzkiego
I. Postanowienia ogólne
§ 1
Zarząd Nieruchomości Województwa Łódzkiego jest jednostką budżetową finansowaną przez Samorząd Województwa Łódzkiego.
§ 2
-
Siedzibą Zarządu Nieruchomości Województwa Łódzkiego jest miasto Łódź.
-
Zarząd Nieruchomości Województwa Łódzkiego działa na terenie całego kraju.
-
Zarząd Nieruchomości Województwa Łódzkiego może tworzyć oddziały.
§ 3
Nadzór nad działalnością Zarządu Nieruchomości Województwa Łódzkiego sprawuje Zarząd Województwa Łódzkiego
II. Przedmiot i zakres działania Zarządu Nieruchomości Województwa Łódzkiego
§ 4
-
Przedmiotem działania Zarządu Nieruchomości Województwa Łódzkiego jest zarządzanie nieruchomościami lub udziałami w nieruchomościach będących własnością Województwa Łódzkiego, a także pozostających w jego wieczystym użytkowaniu i w samoistnym posiadaniu nie oddanymi w trwały zarząd, użytkowanie, bądź użytkowanie wieczyste wojewódzkim samorządowym jednostkom organizacyjnym lub osobom prawnym, przekazanymi Zarządowi Nieruchomości Województwa Łódzkiego na podstawie protokołu zdawczo – odbiorczego przez dotychczasowych władających.
-
Zakres działania Zarządu Nieruchomości Województwa Łódzkiego obejmuje zarządzanie nieruchomościami w rozumieniu ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 roku o gospodarce nieruchomościami ( t.j. Dz.U. z 2015 r., poz. 1774 z późn. zm. ) oraz obowiązującymi zasadami gospodarowania nieruchomościami Województwa Łódzkiego.
Do zakresu działania jednostki należy w szczególności:
2.1 Prowadzenie ewidencji nieruchomości zgodnie z przyjętymi zasadami gospodarowania nieruchomościami.
2.2 Prowadzenie spraw administracyjnych związanych z gospodarowaniem nieruchomościami przekazanymi do zarządzania Zarządowi Nieruchomości Województwa Łódzkiego, w tym, w szczególności prowadzenie spraw związanych z obsługą administracyjno –techniczną wszystkich powierzchni biurowych zajmowanych przez Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego.
2.3 Przygotowywanie informacji dla organów Samorządu Województwa Łódzkiego dotyczących stanu wojewódzkiego zasobu nieruchomości, w tym informacji finansowej o stanie mienia.
2.4 Prowadzenie spraw dotyczących gospodarowania nieruchomościami w tym przygotowywanie projektów aktów prawnych związanych z gospodarowaniem nieruchomościami.
2.5 Przygotowywanie dokumentacji i przeprowadzanie przetargów, rokowań i negocjacji w sprawie zbywania i nabywania nieruchomości.
2.6 Sporządzanie planów wykorzystania zasobu nieruchomości Województwa oraz analiz i ocen efektywności ich wykorzystania.
2.7 Podejmowanie czynności mających na celu zapewnienie właściwej gospodarki ekonomiczno – finansowej zarządzanych nieruchomości.
2.8 Zapewnienie bezpieczeństwa użytkowania i właściwej eksploatacji zarządzanych nieruchomości.
2.9 Podejmowanie czynności zmierzających do utrzymania zarządzanych nieruchomości w stanie nie pogorszonym, w tym przeprowadzanie napraw i remontów oraz inwestycji zatwierdzonych przez Zarząd Województwa Łódzkiego.
2.10 Przygotowywanie i prowadzenie procedur, oraz zlecanie wycen nieruchomości zarządzanych przez Zarząd Nieruchomości Województwa Łódzkiego.
2.11 Prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniem nieruchomości Województwa.
2.12 Wykonywanie czynności związanych z naliczaniem należności za udostępnianie zarządzanych nieruchomości oraz prowadzenie windykacji tych należności.
2.13 Współpraca z jednostkami, które gospodarują nieruchomościami Województwa, a także z jednostkami innych samorządów terytorialnych oraz Skarbu Państwa.
2.14 Przygotowywanie dokumentacji niezbędnej do prowadzenia postępowań sądowych w zakresie spraw dotyczących gospodarowania nieruchomościami Województwa.
2.15 Współdziałanie z wojewódzkimi samorządowymi jednostkami organizacyjnymi w zakresie planowania i realizacji inwestycji oraz remontów finansowanych w całości lub w części ze środków budżetu województwa, a w szczególności:
a) Opiniowanie przedkładanych założeń techniczno – ekonomicznych w zakresie efektywności, celowości i zasadności ich realizacji oraz przygotowywanie wniosków do zatwierdzenia,
b) Monitorowanie realizacji i finansowania w/w inwestycji i remontów w ramach przyznanych środków finansowych z budżetu województwa oraz z innych źródeł finansowania
2.16 Nadzór nad realizacją i rozliczeniami finansowymi inwestycji prowadzonych w zarządzanych nieruchomościach oraz zadań inwestycyjnych własnych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego.
2.17 Współdziałanie z wojewódzkimi samorządowymi jednostkami organizacyjnymi w zakresie realizacji zadań inwestycyjnych finansowanych z ze środków budżetu państwa, a w szczególności:
a) Współudział przy opracowywaniu wniosków o przyznanie środków finansowych z budżetu państwa,
b) Uczestnictwo w pracach związanych z przygotowaniem uzgodnień techniczno – ekonomicznych i założeń projektowych,
c) Monitorowanie realizacji i finansowania w/w zadań inwestycyjnych w ramach przyznanych środków finansowych z budżetu państwa oraz innych źródeł finansowania.”
2.18 Sporządzanie zbiorczych zestawień potrzeb finansowych niezbędnych do opracowywania planów nakładów inwestycyjnych Województwa.
2.19 Sporządzanie informacji z realizacji wykonawstwa zadań inwestycyjnych i remontów w wojewódzkich samorządowych jednostkach organizacyjnych , finansowanych z budżetu państwa , budżetu województwa oraz innych źródeł finansowania.
2.20 Współdziałanie z komórkami organizacyjnymi wojewódzkich samorządowych jednostek organizacyjnych w zakresie: opracowywania planów nakładów inwestycyjnych i remontowych dla zadań prowadzonych przez podległe wojewódzkie samorządowe jednostki organizacyjne oraz wnioskowania do właściwych organów o dokonanie odpowiednich zmian w budżecie.
2.21 Pozyskiwanie funduszy, w tym unijnych na inwestycje związane z rewitalizacją zarządzanych nieruchomości.
2.22 Prowadzenie nadzoru nad wykonywaniem zadań inwestycyjnych w wojewódzkich samorządowych jednostkach organizacyjnych.
2.23 Realizowanie zadań z zakresu obronności i bezpieczeństwa publicznego.
-
Wykonywanie innych zadań zlecanych przez Zarząd Województwa Łódzkiego dotyczących gospodarowania nieruchomościami.
-
Przedmiotem działalności Zarządu Nieruchomości Województwa Łódzkiego są zadania związane z obsługą administracyjno-techniczną lokali użytkowych, co do których Województwo Łódzkiemu przysługuje prawo.
III. Organizacja Zarządu Nieruchomości Województwa Łódzkiego
§ 5
-
Zarządem Nieruchomości Województwa Łódzkiego kieruje Dyrektor i reprezentuje go na zewnątrz.
-
Wszystkie czynności z zakresu prawa pracy w stosunku do Dyrektora Zarządu Nieruchomości Województwa Łódzkiego w tym zawieranie i rozwiązywanie umowy o pracę wykonuje Marszałek Województwa Łódzkiego.
-
Wobec pracowników Zarządu Nieruchomości Województwa Łódzkiego czynności pracodawcy w rozumieniu kodeksu pracy wykonuje Dyrektor Zarządu Nieruchomości Województwa Łódzkiego.
-
Dyrektor Zarządu Nieruchomości Województwa Łódzkiego upoważniony jest do samodzielnego dokonywania czynności prawnych w imieniu Zarządu Nieruchomości Województwa Łódzkiego z zastrzeżeniem ust. 5
-
Jeżeli czynności prawne powodują rozporządzenie prawem lub zaciągnięcie zobowiązań przekraczających kwotę 500.000 zł ( słownie pięćset tysięcy złotych ), wymagana jest zgoda w formie uchwały Zarządu Województwa Łódzkiego.
-
W przypadku nieobecności Dyrektora czynności prawne określone w statucie dla Dyrektora wykonuje jego zastępca lub osoba upoważniona przez Dyrektora.
-
Dyrektor Zarządu Nieruchomości Województwa Łódzkiego realizuje zadania z zakresu obronności i bezpieczeństwa publicznego.
§ 6
Szczegółową organizację Zarządu Nieruchomości Województwa Łódzkiego, zakres zadań, obowiązków i uprawnień na poszczególnych stanowiskach określa regulamin organizacyjny opracowany przez Dyrektora Zarządu Nieruchomości Województwa Łódzkiego.
IV. Zasady wynagradzania
§ 7
Pracownicy Zarządu Nieruchomości Województwa Łódzkiego Wynagradzani są w oparciu o przepisy Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 18 marca 2009 r. w sprawie: wynagradzania pracowników samorządowych (Dz. U. z 2014 r.,poz. 1786).
V. Postanowienie końcowe
§ 8
Zmiana statutu następuje w trybie przewidzianym dla jego nadania.