Załącznik Nr 2 do Procedury naboru kandydatów do pracy w ZNWŁ O P I S S T A N O W I S K A P R A C Y I. Dane podstawowe 1. Nazwa stanowiska pracy : Inspektor ds. finansowo - księgowych 2. Wymiar czasu pracy: 1 etat 3. Nazwa komórki organizacyjnej : Wydział Finansowo - Księgowy 4. Symbol komórki organizacyjnej (symbol określony w Regulaminie Organizacyjnym ZNWŁ) : FK II. Zakres zadań, uprawnień i odpowiedzialności oraz dostępu do informacji niejawnych 1. Szczegółowy zakres zadań oraz czynności wykonywanych na stanowisku 1. Wykonywanie z własnej inicjatywy i bez odrębnych poleceń przełożonych czynności i obowiązków określonych poniżej, a na polecenie przełożonych, innych zadań statutowych Wydziału oraz zadań zleconych Wydziałowi. 2. Prowadzenie spraw związanych z windykacją oraz obsługa interesantów w niniejszym zakresie. 3. Sporządzanie okresowych (miesięcznych) wykazów zaległości za: - lokale mieszkalne, - lokale użytkowe. 4. Aktualizacja wewnętrznego rejestru zawierającego dane dotyczące dłużników i jego bieżąca aktualizacja. 5. Analiza kształtowania się zaległości czynszowych oraz wystawianie: a) Powiadomień, b) Wezwań do zapłaty, c) Wezwań przedsądowych do zapłaty. 6. Współpraca z Wydziałem Eksploatacji w zakresie windykacji. 7. Konsultowanie spraw w zakresie windykacji z Radcą Prawnym oraz przygotowanie dokumentacji dla Radcy Prawnego w przypadku kierowania sprawy na drogę postępowania sądowego o zapłatę należności. 8. Weryfikacja i kwalifikowanie wniosków o umorzenie należności i odsetek. 9. Sporządzanie wniosków wraz z pełną dokumentacją o umorzenie nieściągalnych zaległości i przekazywanie ich do Radcy Prawnego. 10. Sporządzanie sprawozdań z realizacji Uchwały Sejmiku Województwa Łódzkiego w sprawie zasad i trybu umarzania, odraczania lub rozkładania na raty należności pieniężnych mających charakter cywilnoprawny (…). 11. Udział w sporządzaniu pozostałej sprawozdawczości w zakresie windykacji. 12. Prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniem mienia i OC Województwa Łódzkiego oraz innych ubezpieczeń, w tym spraw związanych z likwidacją szkód (z wyłączeniem ubezpieczeń pracowniczych na życie). 13. Obowiązek przestrzegania przepisów ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych w tym w szczególności w zakresie: a. Udostępniania danych osobowych wyłącznie osobom upoważnionym, b. Przechowywanie dokumentacji zawierającej dane osobowe w sposób uniemożliwiający dostęp do danych osobom nieuprawnionym. 14. Nadzór nad obiegiem oraz przechowywaniem dokumentów zawierających dane osobowe oraz dbałość o stanowisko pracy w sposób uniemożliwiający wgląd w dane osobom postronnym. 15. Znajomość, przestrzeganie i bieżące śledzenie zmian przepisów prawnych w ramach niniejszego zakresu czynności, a w szczególności: w zakresie finansów publicznych, sprawozdawczości, rachunkowości, prawa samorządowego. 16. Niezwłoczne zgłaszanie Głównemu Księgowemu wszelkich ujawnionych nieprawidłowości bądź wątpliwości. 17. Przygotowywanie dokumentacji księgowej do archiwizacji. 2. Szczegółowy zakres uprawnień związanych ze stanowiskiem : --- 3. Szczegółowy zakres odpowiedzialności ponoszonej na stanowisku : Ponoszenie odpowiedzialności za skutki prawne (cywilne, karne, dyscyplinarne) podejmowanych przez siebie decyzji i podpisywanych dokumentów o charakterze majątkowym, administracyjnym i porządkowym. Ponadto ponoszenie odpowiedzialności za prawidłowe, zgodne z prawem i terminowe wykonywanie zadań wymienionych w zakresie zadań i czynności oraz za przestrzeganie obowiązków wynikających w szczególności z przepisów Kodeksu Pracy, ustawy o pracownikach samorządowych, ustawy o ochronie danych osobowych, Regulaminu Organizacyjnego i Regulaminu Zarządu Nieruchomości Województwa Łódzkiego. 4. Dostęp do informacji niejawnych i danych osobowych : (podać, czy pracownik w zakresie zadań realizowanych na stanowisku ma dostęp do informacji niejawnych oraz wskazać klauzulę niejawności tych informacji, a w przypadku danych osobowych – wskazać jakiego rodzaju są to dane i czy są one zawarte w zbiorze danych osobowych) Pracownik w zakresie zadań realizowanych na stanowisku ma dostęp do danych osobowych zawartych w zbiorach o nazwach: Kontrahenci III. Wymagania kwalifikacyjne 1.Wykształcenie : (podać stopień- średnie, wyższe oraz kierunek – specjalność wykształcenia) niezbędne (konieczne) dodatkowe (pożądane) średnie lub wyższe posiadanie wykształcenia o kierunku ekonomicznym, administracja, ukończone kursy i szkolenia 2. Doświadczenie zawodowe - staż pracy niezbędne ( konieczne) dodatkowe (pożądane) Przy wykształceniu średnim – minimum 2 lata stażu pracy, przy wykształceniu wyższym - minimum 1 lata stażu pracy. --- 3. Uprawnienia kwalifikacyjne lub zawodowe: (podać nazwę, rodzaj bądź kategorię uprawnień wymaganych do pracy na określonym stanowisku lub wykonywania obowiązków wynikających ze stanowiska ) niezbędne ( konieczne) dodatkowe (pożądane) --- --- 4. Niezbędne (konieczna) wiedza specjalistyczna lub dziedzinowa: (podać hasłowo nazwy przepisów, procedur postępowania oraz zagadnień, które pracownik na danym stanowisku powinien znać, jak również powinien umieć stosować i z nich korzystać): znajomość przepisów w szczególności w zakresie: prawa samorządowego, rachunkowości, podatku od towarów i usług, finansów publicznych, sprawozdawczości, ochrony danych osobowych, Ordynacji podatkowej oraz umiejętność ich praktycznego zastosowania 5. Znajomość języków obcych (podać rodzaj języka, stopień i zakres znajomości oraz wskazać czy znajomość języka ma być udokumentowana w określonym stopniu jego znajomości) niezbędne (konieczne) dodatkowe (pożądane) -- --- 6. Cechy osobowości : (podać kluczowe cechy osobowości, którymi powinien charakteryzować się pracownik na stanowisku) niezbędne (konieczne) dodatkowe (pożądane) - obowiązkowość, - odpowiedzialność i zorganizowanie, - wysoka kultura osobista. --- 7. Umiejętności psychospołeczne: (podać kluczowe umiejętności psychospołeczne, które powinien posiadać pracownik na stanowisku) niezbędne ( konieczne) dodatkowe (pożądane) - umiejętność pracy w zespole, - umiejętne organizowanie własnej pracy, - zarządzanie informacją, --- - skuteczność porozumiewania się i utrzymywania dobrych relacji interpersonalnych, - umiejętność wyciągania wniosków, - umiejętność radzenia sobie z emocjami i stresem, - kreatywność, - chęć uczenia się. 8. Umiejętności praktyczne : (podać kluczowe umiejętności praktyczne, które powinien posiadać pracownik na stanowisku) niezbędne ( konieczne) dodatkowe (pożądane) - znajomość obsługi komputera i urządzeń biurowych. --- 9. Dyspozycyjność : (podać czy praca na stanowisku wiąże się ze szczególną dyspozycyjnością pracownika) --- IV. Uwagi i informacje dodatkowe V. Ocena możliwości zatrudnienia osoby nieposiadającej obywatelstwa polskiego Wymaganiem niezbędnym jest posiadanie obywatelstwa polskiego lub posiadanie obywatelstwa innego niż Polska państwa Unii Europejskiej lub innego państwa, którego obywatelom, na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego, przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Koniecznie wymagana jest znajomość języka polskiego. Kandydaci nieposiadający obywatelstwa polskiego zobowiązani są przedstawić dokument potwierdzający znajomość języka polskiego:  certyfikat znajomości języka polskiego poświadczający zdany egzamin z języka polskiego na poziomie średnim ogólnym lub zaawansowanym, wydany przez Państwową Komisję Poświadczania Znajomości Języka Polskiego jako Obcego,  dokument potwierdzający ukończenie studiów wyższych prowadzonych w języku polskim,  świadectwo dojrzałości uzyskane w polskim systemie oświaty,  świadectwo nabycia uprawnień do wykonywania zawodu tłumacza przysięgłego wydane przez Ministra Sprawiedliwości. VI. Osoba sporządzająca opis stanowiska pracy Imię i nazwisko: Mirosława Bilant Stanowisko: Główny Księgowy ……09.03.2022 r.…….. (data sporządzenia opisu stanowiska) ( podpis osoby sporządzającej )